مقالات

طراحی دفاتر اداری

طراحی دفاتر اداری

برای طراحی دفاتر اداری کوچک باید بسیاری موارد ریز و درشت را از مد نظر گذراند. چون طراحی داخلی محیط کار باید بسیاری از موارد را در خود جای دهد تا بتواند محیط مناسب کاری را برای ما بوجود اورد . حالا این دفتر کار می تواند در منزل شخصی باشد و می تواند در یک دفتر اداری بزرگ یک اتاق مناسب را برای این منظور در نظر گرفت. وقتی که ساعت های هر روزتان را در دفتر کارتان می گذرانید، ممکن است فراموش کنید که دیگران هنگام ورود به فضای کارتان، محیط را چگونه می بینند. پس گاهی خودتان را به جای فردی بگذارید که برای اولین بار شما را در دفتر کارتان ملاقات می کند. به نظرتان چه نوع برداشتی از شرکت شما و کسب و کارتان خواهد داشت؟

برای طراحی بهتر این موضوع باید نسبت به شناخت وسایل اداری از جمله پرینتر ها ، کامپیوتر ها چه به صورت PC و چه به صورت لپ تاپ ، میز و صندلی ، لوازم مربوط به کار که به عنوان ملزومات اداری می توان از انها نام برد و شامل تمام لوازم روی میز و یا حتی پرده های نمایش ، دیتا پروژکتور ها و تخته های وایت برد می شود را بدست اورد.

چرا اینها مسائل مهمی را در بر می گیرد ؟ چون در طراحی یک دفتر کار و انتخاب رنگ برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد. در ابتدا قصد دارم یک سایت بسیار خوب را برای طراحی دکوراسیون داخلی از نظر رنگبندی برای شما معرفی کنم که می توان گفت بیشتر طراح های ساختمان حتما از ترکیب رنگهای معرفی شده در این سایت استفاده میکنند. حتما سری به این سایت بزنید چون برای طراحی داخلی بسیار کار آمد هست ، معولا شما می توانید رنگ های مورد های طراحی شده به روز در دنیا را به راحتی اونجا مشاهده کنید و در طراحی داخلی خودتان استفاده کنید .

سایت مورد نظر به ادرس www.color.adobe.com  هست که البته باید با فیلتر شکن وارد آن شوید و امید وار هستم برای شما کار آمد باشد.

طراحی دفاتر اداری

پیشنهاد های ما برای طراحی دفاتر اداری :

  • اندازه دفتر را مد نظر قرار دهید. اگر مایلید اتاق بزرگتر به نظر برسد، سفید یا رنگهای روشن را انتخاب کنید. سقف سفید نیز به بزرگتر به نظر رسیدن یــک اتاق کمک میکند. اگر فضا بزرگ و سرد به نظر میرسد، رنگهای تیره میتوانند آن را گرمتر کنند.
  • هنگام انتخاب رنگ برای دفتر کار خانگی یا اداری خود، شخصیّت خود را در نظر بگیرید. اگر میخواهید حس انرژی و احساس را در فضا ایجاد کنید از رنگ های گرم استفاده کنید؛ قرمز، سبز زرد. اگر مایلید تأثیری آرام بخش ایجاد کنید از رنگ های سردی چون سبز و بنفش قرمز استفاده کنید.
  • نوع نور دفترتان را تعیین کنید. حباب های تابان در مقایسه با نوع فلورسنت یا نور طبیعی، درخشش گرمتری دارند. اگر دفتر شما دارای نور طبیعی زیادی است، رنگهای روشن آن را کورکننده خواهند کرد.
  • این نکته توجه کنید که آیا دفترتان از سایر اتاق های خانه قابل رؤیت است یا نه. اگر قابل رؤیت است رنگی را انتخاب کنید که در راستای رنگ خانه باشد. برای یک دفتر اداری نیز باید رنگی را انتخاب کنید که هم راستا با رنگ کلی ساختمان و کف باشد.
  • هنگامی که گزینه هایتان را محدود کردید، نمونه رنگ ها را به دفتر بیاورید. همچنین میتوانید مقدار کمی از آن رنگها را بخرید. بخشی از دیوار را به عنوان نمونه رنگ کنید
  • نمونه رنگ شده را در اوقات مختلف روز، با نور و بدون نور بررسی کنید، با توجه به کاربرد دفترتان. توجه داشته باشید که نور چگونه روی رنگ تأثیر میگذارد.
  • رنگ مناسب برای سرامیک و یا سنگهای کف در نظر بگیرید حتی می توانید از لمینت های رنگ های گرم نیز در بازار استفاده نمایید و در نظر داشته باشید که با دیوارها تناسب زیبایی را بوجود بیاورند.
  • نمونه های رنگ را در کنار مبلمان و تزئینات پارچه ای موجود قرار دهید و ببینید که آیا ترکیب بوجود آمده را میپسندید.
  • اگر رنگ خاصی مد نظرتان نیست، سفید یا خاکستری های خنثی و بژ را برای دیوار و سقف به کار ببرید. حال، در صورت تمایل میتوانید از وسایل و ضمائم رنگی استفاده کنید. در نهایت به سراغ انتخاب مبلمان و میز کار مناسب با ترکیب رنگهای مناسب بپردازید.
  • در هر کسب و کاری، با گذشت زمان، حجم زیادی از اسناد و مدارک شرکت به صورت چاپی و کاغذی انباشته می شود، و نگهداری این میزان کاغذ می تواند خود تبدیل به چالشی بزرگ شود. حتما در دفتر کارتان بخش ویژه ای را برای حفظ و ذخیره این اسناد و مدارک در نظر بگیرید.

حال وقت ان رسیده تا لوازم اداری مناسب خودتان را در جای مناسب قرار دهید . اگر در نظر دارید از ملزومات و تجهیزات اداری نو استفاده نمایید می توانید از سایت آفیس کالا بیشتر وسایل خودتان را تهییه نمایید و از ابتدا رنگ بندی های مورد نظر وسایل خودتان را اعمال نمایید. شما می توانید نسبت به خرید پرینتر و اسکنر و دیگر تجهیزات اداری اقدام نمایید و بهترین وسایل را با بالا ترین کیفیت برای خودتان در نظر بگیرید.

امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید