مقالات

راهنمای نصب گاز رومیزی

راهنمای نصب گاز رومیزی

راهنمای نصب گاز رومیزی

راهنمای نصب گاز رومیزی به شما کمک می کند تا گاز رومیزی خود را به صورت کاملا اصولی و صحیح نصب کنید. توجه و دقت به نکات ایمنی در استفاده از انواع گازهای رومیزی علاوه بر اینکه ایمنی بیشتر را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد، به نوعی باعث بهره مندی طولانی تر از وسیله مذکور خواهد شد.

آشنایی با نکات و موارد مهم در راهنمای نصب گاز رومیزی

برای استفاده بهتر از گازهای رومیزی لازم است در هنگام نصب به نکات ایمنی توجه و دقت لازم را داشته باشید، زیرا اجاق گاز با دو عنصر خطرناک گاز و جرقه دارای ارتباط بسیار نزدیکی است. در صورتی که گازهای رومیزی به صورت صحیح نصب نشوند، خسارت مالی و جانی زیادی را به دنبال دارند.

توجه به فاصله لوله گاز آشپزخانه: گاز رومیزی را هیچ گاه نباید در جایی که لوله گاز شهری در بالا یا مجاورت گاز رومیزی قرار دارد نصب کنید. همچنین به هیچ وجه نباید از اتصالات شلنگ استیل، اتصالات لوله های آب و تغییر مسیرهای غیر فنی و اصولی در نصب گازهای رومیزی استفاده کرد.

استفاده از درزبند لاستیکی: از دیگر مواردی مهم که در راهنمای نصب گاز رومیزی باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از درزبند لاستیکی است. در موقع نصب گاز رومیزی بهتر است بر روی صفحه کابینت و در جایی که لبه های گاز قرار می گیرند، از درزبند لاستیکی مخصوصی استفاده شود. استفاده از این درزبندها علاوه بر اینکه از عبور گرد و غبار، جرم و خرده غذا به زیر گاز جلوگیری می کند، بستری ارتجاعی در زیر گاز رومیزی ایجاد می کند.

تست شعله ها: بعد از نصب گاز رومیزی لازم است شعله ها با دقت و توجه خاصی تست شوند. برای انجام این کار می توان از مقداری کف رقیق استفاده کرد. بعد از اطمینان از عدم نشت گاز باید از اتصال کابل برق گاز به پریزهای بالای صفحه خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید