مقالات

راهنمای نصب هود

راهنمای نصب هود

نصب هود بر اساس مدل های مختلفی که دارد، متفاوت است. با استفاده از نکات آموزشی در این راهنمایی می توان هود آشپزخانه خود را به بهترین شکل نصب کرد. همانطور که می دانید هود یکی از مهم ترین وسایل آشپزخانه است که نقش بسیار مهمی در تهویه هوا و خروج بوی غذا از آشپزخانه دارد.

آشنایی با مراحل و اصول اولیه در راهنمای نصب هود

یکی از نکات مهم که در راهنمای نصب هود به آن دقت و توجه خاصی شده است، انتخاب هود مناسب با فضای آشپزخانه است. در صورتی که فضای بالای اجاق گاز شما مناسب و خالی باشد، می توانید از هودهای دیواری، جزیره ایی و دودکش دار پیشرفته استفاده کنید. همچنین در صورتی که اجاق گاز زیر کابینت قرار داشته باشد باید هودهای زیر کابینتی را جهت تهویه هوا انتخاب کرد.

در مرحله بعد، رعایت کردن موارد ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قبل از هر کاری باید برق آشپزخانه را تا اتمام نصب هود قطع کنید. همچنین بهتر است از دستکش، ماسک و عینک کار در موقع کار استفاده کرد.

بررسی کردن دودکش از دیگر نکات مهم در نصب هود محسوب می شود. باید از دودکش های متناسب با هود استفاده کرده و از مناسب بودن آن ها مطمئن شوید. در موقع نصب دودکش باید توجه داشته باشید که انتهای آن به دیوار مقابل و یا شیروانی ختم نشود.

یکی دیگر از مراحل مهم که در راهنمای نصب هود به آن اشاره شده است، رعایت فاصله هود از اجاق گاز است. معمولا هود در فاصله ۲۰ تا ۳۰ اینچ در بالای سطح اجاق گاز قرار می گیرد، از اینرو بهتر است هود را در این فاصله از اجاق گاز قرار دهید.

در آخرین مرحله راهنمای نصب هود لازم است سیم های هود را از دیوار به سوراخ کوچکی که در پشت هود قرار دارد با دقت خاصی عبور دهید. لازم به ذکر است که هود دارای دو سیم سفید و دو سیم سیاه است. بعد از مخفی کردن سیم ها بهتر است کاور پنل را در جای خود قرار داد. پس از انجام این مراحل برق را متصل و کار کردن هود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید