مقالات

استاندارد شیر آلات

استاندارد شیر آلات

استاندارد شیر آلات

استاندارد شیرآلات بهترین راه برای شناخت شیرآلات با کیفیت و اصل محسوب می شود؛ در واقع شیرآلات با کیفیت و استاندارد از یک طرف باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند و از طرف دیگر موجب کاهش هزینه تا حد قابل توجهی خواهند شد.

آشنایی و شناخت انواع آزمون های تعیین استاندارد شیرآلات

بهتر است بدانید تمامی تولیدکنندگان ملزم به رعایت استانداردها در زمینه ی تولید انواع شیرآلات هستند. داشتن نشان استاندارد شیرآلات حاکی از این است که شیرآلات از نظر کیفیت مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته اند. در واقع داشتن نشان استاندارد یکی از مطمئن ترین روش ها جهت اطمینان حاصل کردن از خرید شیرآلات استاندارد محسوب می شود. یکی از مهم ترین بررسی هایی که بر روی شیرآلات صورت می گیرد، بررسی مواد اولیه تشکیل دهنده شیرآلات یا به نوعی آزمون برنج مصرفی آن است. در این نوع آزمایش تمامی قطعات شیرآلات همچون مهره‌ های اتصال، بدنه شیر، شیلنگ و سایر اجزا با دقت خاصی مورد بررسی و آزمایش توسط مهندسین قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که ۵۸ تا ۶۰ درصد ترکیبات آلیاژ برنج را مس تشکیل داده است. همچنین ۳۷ تا ۴۰ درصد آلیاژ برنج را روی شامل می شود. در واقع در این آزمایش ها و بررسی ها قطعات از نظر این که دارای هیچ گونه تاثیری بر روی مزه، رنگ، ترکیبات شیمیایی و بوی آب نباشند؛ توسط کارشناسان و مهندسان مورد بررسی قرار خواهند گرفت. از دیگر آزمون هایی که جهت تعیین استاندارد شیرآلات مورد استفاده مهندسان و کارشناسان قرار می گیرند، می توان به آزمون های آب بندی بدنه، بررسی و آزمون آب بندی پایه کج ها، آزمایش آب بندی قطعات شیر، آزمون پوشش شیر، آزمون دستگیره و مغزی شیر (طول عمر)، آزمون سنجش ابعاد، نمونه برداری و نشانه گذاری، آزمون واشرها و واشرهای حلقوی اشاره کرد.

سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص استاندارد اجباری 6679 را با موضوع شیر آلات بهداشتی- شیرهای مخلوط اهرمی مکانیکی- ویژگیها و روشهای آزمون، تدوین و نشر کرده است.
امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سازمان استاندارد ملی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید