مقالات

مراحل ساخت شیرآلات

مراحل ساخت شیرآلات
مراحل ساخت شیرآلات

ساخت شیرآلات را می توان شامل مراحل مختلفی دانست که باید به صورت اصولی و علمی انجام شود. در صورتی که تمامی مراحل ساخت به صورت کامل انجام گیرد، شیرآلاتی با بالاترین کیفیت تولید خواهند شد.

آشنایی هر چه بیشتر با مراحل ساخت شیرآلات

بهتر است بدانید مراحل ساخت شیرآلات شامل ۵ مرحله ریخته گری، پرداختکاری، ماشین کاری، آبکاری و مونتاژ است. هر کدام از این مراحل باید با دقت و توجه خاصی انجام شود، از اینرو به صورت مختصر با هرکدام از این مراحل آشنا خواهیم شد.

ریخته گری: در این مرحله از ساخت شیرآلات، آلیاژ برنج ماده اولیه ای است که مورد استفاده قرار می گیرد. برنج به دلیل داشتن ویژگی های خاص فرآیند اکسید شدن را دیرتر آغاز می کند. ریخته گری معمولا دارای سه نوع قالب ماسه ای، دایکست و ریژه است.

ماشین کاری: بعد از ریخته گری قطعات با استفاده از دستگاه تراش و برش شکل داده می شوند. لازم به ذکر است که در ماشین کاری قطعات عموما ماشین های تراش، دریل ساده، فرز، صفحه تراش و مته بر حسب نوع کار مورد استفاده قرار می گیرند.

پرداختکاری: بعد از مراحل ریخته گری و ماشین کاری نوبت به پرداختکاری می رسد. این مرحله از ساخت شیرآلات شامل دو مرحله پولیش و سنباده زنی است. ابتدا سطح قطعات با استفاده از سنباده ساییده شده تا سطحی کاملا یکدست و صاف ایجاد شود. بعد از سنباده زنی با استفاده از پولیش سطح کار براق و صیقلی خواهد شد.

آبکاری: بهتر است بدانید این مرحله از ساخت شیرآلات شامل سه بخش آبکاری نیکل، آبکاری کروم و آماده سازی قطعات است. این سه بخش باید با دقت خاصی انجام شوند.

مونتاژ: در آخرین مرحله، شیرآلات بهداشتی بعد از بازبینی و کنترل دقیق؛ مشخصات ظاهری بر روی شیرآلات نصب می شوند. بعد از نصب شیرآلات، آن ها در آزمایشگاه با استفاده از دستگاه های تست فشار آزمایش خواهند شد. پس از تست کردن، شیرآلات بسته بندی و آماده عرضه به بازار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید