مقالات

علم دوش حمام

علم دوش حمام

علم دوش حمام یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های دوش حمام به شمار می آید. این بخش علاوه بر انتقال آب از ارتفاع متناسب، نقش بسیار مهمی در زیبایی و راحتی حمام دارد. در ادامه با این محصول و انواع آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

نگاهی بر مزیت های استفاده از علم دوش حمام

این محصول تنوع زیادی در طرح و مدل دارد. میتوانید علم های دوش را در انواع دکوراسیون ‌ها استفاده کنید. با انتخاب مدل های متحرک به راحتی می توان از آن ها برای شست و شوی بهتر قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. در حمام هایی که دارای این محصول هستند به خاطر آزاد بودن دست ها کار شست و شوی بدن راحتر صورت می گیرد. در ضمن این محصول به خوبی آب را به تمام سطح بدن می رساند، زیرا باعث پاشیدن آب به صورت قطره ای می شود.

آشنایی با انواع مختلف علم دوش از نظر نصب

شیر دوش حمام از نظر نصب دارای انواع مختلف فلت، تلفنی، ساده و توکار است، از اینرو نگاهی مختصر به هر کدام از آن ها خواهیم داشت.

علم دوش فلت: این مدل نسل جدیدی از دوش حمام بوده که از طراحی خاصی برخوردار است. این مدل ها به صورت کاملا مسطح هستند. سر دوش های فلت معمولا به شکل مربعی و یا گرد تولید و طراحی شده اند.

علم دوش تلفنی: این مدل شباهت بسیار زیادی به تلفن دارد. همچنین از تنظیمات مختلفی همچون اسپری آب برخوردار است.

علم دوش ساده: این مدل ها در واقع همان دوش های ساده با ظاهر قدیمی هستند. دوش حمام ساده از یک میله با یک یا دو سر دوش تشکیل شده است. این مدل ها معمولا به صورت دوکاره و تک کاره تولید می شوند.

علم دوش توکار: مدل توکار یکی از مدل هایی است که امروزه در دکوراسیون های مدرن به طور گسترده ای رواج پیدا کرده است. در این مدل سر دوش و اهرم آن بیرون از دیوار و لوله آن در داخل دیوار قرار دارد.

انواع علم دوش از نظر طراحی

دوش حمام از نظر طراحی نیز دارای مدل های مختلف تک کاره ثابت، تک کاره متحرک و دوکاره است. بد نیست به صورت مختصر با هر کدام از این مدل ها آشنا شوید.

علم دوش تک کاره ثابت: طراحی این مدل بسیار ساده است و با استفاده از بست به سقف یا دیوار متصل می شود. این مدل امروزه در جنس و طرح های مختلفی تولید می شود.

علم دوش تک کاره متحرک: ماده اصلی ساخت این مدل علم دوش حمام  پلاستیک است. این مدل قابل حرکت است و به راحتی می توان آن را در جهت دلخواه حرکت داد.

علم دوش دو کاره: این مدل در واقع تلفیقی از علم دوش حمام متحرک با ثابت است. دوش حمام دو کاره یکی از پرطرفدارترین مدل ها به شمار می آید. همچنین این مدل ها از نظر زیبایی برای دکوراسیون های خاص مناسب ‌تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید