مقالات

بازسازی و نوسازی

خدمات بازسازی و نوسازی

بازسازی و نوسازی هردو به معنای ایجاد پیشرفت در ساختمان موجود میباشند ولی از نظر اجراء و انجام کار با هم متفاوت هستند. احتمالا واژه بازسازی و نوسازی برای شما آشنا است ولی تفاوت آنها را نمیدانید. اگر شما هم تفاوت بین این دو را نمیدانید احساس بدی نداشته باشید. چون اغلب کسانی که برای بار اول اقدام به تعمیر یا تغییر در ساختمان میکنند تفاوت این دو را نمیدانند.

اگر از محل زندگی و محیط آن خشنود هستید اما ساختمان شما دیگر نیازهایتان را برآورده نمیکند و احتیاج به بروز رسانی دارد دست به کار شوید . اما قبل ازشروع کار حتما تفاوت بازسازی و نوسازی را  بدانید. این موضوع به شما کمک میکند که برنامه دقیقی جهت اجراء پروژه خود داشته باشید.

نوسازی همانطور که از اسم آن پیداست به معنی نو کردن ساختار موجود در ساختمان در جهت ایجاد ظاهر مناسب تر میباشد. نوسازی شامل کارهای سطحی ، ترمیمی جزئی و دارای عملیات تخریب خیلی جزئی میباشد.به طور مثال تعویض کاغذ دیواری ، رنگ ، تعویض شیرآلات و …میباشد و بازسازی به طور کلی در جهت تغییر ظاهر ، ساختار یا عملکرد ساختمان میباشد. شامل کارهای عمیق تر ، تعویض لوله کشی ، برچیدن یا اضافه کردن دیوارهای جدا کننده داخلی و …میباشد.

بازسازی و نوسازی ساختمان مسکونی

تعمیر یا تغییر ساختمان مسکونی با آنکه دارای هزینه میباشد ولی نسبت به خرید یک ساختمان جدید اقتصادی تر میباشد. البته لازم به ذکر است بازسازی با نظر صاحب ساختمان اجراء و طراحی میشود . این در حالی است که خرید ساختمان نوساز با نظر سازنده اجراء و طراحی شده است. با توجه به عمر مفید تاسیسات ساختمانی که حداکثر 15 سال در شرایط نگهداری ایده آل میباشد. و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید مصالح با کیفیت تر ، زیبا تر و کارآمد تر نیاز به بهینه سازی ساختمان بیشتر احساس میشود.

به طور مثال :

در صنعت پنجره سازی ، پنجره های بدون عایق و سنگین ، در مقابل پنجره های سبکتر و عایق تر که کمبود آن ها در ساختمان های مشاهد میشود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد، جهت مشاهده دیگر نوشته‌ها در روتا پخش  به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید