مقالات

شیر روشویی پایه بلند

شیر روشویی پایه بلند

شیر روشویی پایه بلند به صورت کلاسیک و مدرن در انواع طرح و رنگ تولید می‌شود. با تغییر و تحول در بخش طراحی داخلی و دکوراسیون، تنوع استفاده از شیرآلات داخلی ساختمان نیز گسترش یافت. معمولا برای روشویی های کابینتی و سینک های پایه دار در سرویس های بهداشتی از این نوع شیر روشویی استفاده می‌کنند.

جنس این نوع شیر از آلیاژ برنج یا تمام استیل است. برای محافظت از بدنه، از روکش های متنوعی استفاده می‌شود که روکش های برنج، کروم، برنز، نیکل و اپوکسی رواج بیشتری دارند.

ارتفاع شیرآلات روشویی پایه بلند

در اکثر سرویس های ست شیرآلات، شیر پایه بلند در کنار شیر آب معمولی قرار دارد. عملکرد هر دو نوع شیر به صورت اهرمی و مشابه می‌باشد. هر دو نوع شیر روشویی جریان آب را توسط کارتریج و دسته های اهرمی قطع و وصل می‌کنند اما در ارتفاع بدنه شیر متفاوت هستند. شیر روشویی معمولی ارتفاع کمتری نسبت به شیر مذکور دارد.

شیر روشویی پایه بلند نسبت به شیرآلات معمولی ارتفاع بلندتری دارد. حداکثر ارتفاع شیر روشویی معمولی 15 سانتی متر می‌باشد، در صورتی که حداقل ارتفاع شیرآلات پایه بلند 17 سانتی متر است. گاهی ارتفاع این نوع شیرآلات به 37 سانتی متر نیز می‌رسد.

البته از شیرآلات پایه بلند برای شیرهای آب حمام نیز استفاده می‌شود که در این صورت ارتفاع بسیار بلندتری نسبت به شیرآلات روشویی خواهند داشت. همچنین ارتفاع شیر پایه بلند به نوع طراحی آن همراه با خمیدگی یا صاف بودن شیر بستگی دارد.

انتخاب ارتفاع و ابعاد شیر آب به ابعاد سینک روشویی بستگی دارد. همچنین در نظر گرفتن زاویه شیر نسبت به ابعاد و عمق کاسه سینک بسیار مهم است. عدم توجه به ابعاد هنگام خرید باعث بروز مشکلاتی مانند پاشیدن آب خارج از سینک یا نصب نادرست شیر روشویی خواهد شد.

مزیت استفاده از شیر روشویی پایه بلند
  • هنگام استفاده از شیرهای معمولی برای روشویی های فانتزی، اهرم شیر با دیواره سینک برخورد می‌کند. این کار موجب محدودیت در حرکت و استفاده از اهرم خواهد شد؛ اما استفاده از شیرآلات پایه بلند به دلیل ارتفاع بلندتری که دارند، از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.
  • شیر روشویی پایه بلند قابلیت نصب بر روی کابینت روشویی را دارد. پس از نصب شیر روی کابینت، متوجه فضای آزاد بالای روشویی خواهید شد که عمل نظافت محیط را آسان می‌کند.
  • هنگام استفاده از شیرآلات پایه بلند، دست افراد آزادانه می‌تواند در سینک روشویی حرکت کند و با دیواره ها برخورد نداشته باشد.
  • طراحی ظریف و مینیمال شیرآلات با رنگ های متنوع (سفید، طلایی، نقره ای) جلوه زیبایی به فضا می‌بخشد.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنم جهت خرید به لینک شیر پایه بلند مراجعه نمایید و از تنوع شیر آلات پایه بلند از لحاظ برند، قیمت‌ها، مدل‌ها، رنگ‌های و انواع متنوع بهره‌مند شوید.

در صورت تمایل به راهنمایی خرید مناسب از مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگزارم، با نظرات و پیشنهادت خود ما را درروند بهبود مقالات یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید