مقالات

راهنمای خرید هود

راهنمای خرید هود

راهنمای خرید هود، در انتخاب محصول مناسب و با کیفیت بسیار موثر است. هود یکی از وسایل ضروری آشپزخانه محسوب می‌شود. وجود هود مانع از پخش شدن بوی غذا و بخار روغن در خانه خواهد شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، هودهای با فناوری‌های جدید روانه بازار شده‌اند. هود آشپزخانه در انواع مختلف در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و طراحی فضایی که در اختیاردارید، هود آشپزخانه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید هود و انواع مختلف آن

یکی از نکات مهم قبل از خرید هود میزان مکش آن است. شدت مکش هودهای مختلف بین 3 تا 4 حالت قابل تغییر هستند. برخی از هودهای آشپزخانه از قدرت مکش با 8 حالت مختلف برخوردار هستند. البته در این مدل هودهای آشپزخانه یک دور به دو تا سه قسمت تقسیم شده است؛ به عبارت دیگر تفاوتی بین این نوع هودها با هودهای سه دور وجود ندارد. به طور کلی می‌توان هود آشپزخانه را به 5 دسته از قبیل هود شومینه‌ای، هود جزیره، هود توکار، هود آسانسوری و هود مورب تقسیم کرد.

هودهای شومینه‌ای به شکل قیف برعکس و بر روی دیوار نصب می‌شوند. جنس این نوع هودها استیل و یا ترکیب شیشه و استیل است. هودهای مورب را بر روی دیوار نصب می‌کنند. جنس هودهای مورب از شیشه و یا ترکیب شیشه و استیل است. هودهای مورب سبب افزایش زیبایی آشپزخانه می‌شوند. هودهای جزیره مشابه هودهای شومینه‌ای هستند. با این تفاوت که هودهای جزیره به سقف متصل می‌شوند. استفاده از هودهای جزیره برای آشپزخانه‌های بزرگ کاربرد دارد. هودهای توکار درون کابینت نصب می‌شوند. ساختار این نوع هودها به گونه ای است که از نظر ببیندگان مخفی می‌مانند. هودهای آسانسوری هم جزء هودهای توکار هستند. این مدل هودها از طریق دکمه‌ای بالا و پایین می‌شوند. با راهنمای خرید هود، قطعا خرید مناسب تری انجام خواهید داد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد

دیدگاهتان را بنویسید