مقالات

شیر آلات را چطور تمیز کنیم

شیر آلات را چطور تمیز کنیم

تمیز کردن شیر الات، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که شیرآلات منزلتان جرم و رسوب بگیرد. این موضوع ظاهر بسیار نامناسبی برای شیر آلات به وجود می آورد. اما چطور می توان آنها را تمیز کرد؟ در این بخش تلاش داریم تا چند روش کاربری برای اینکار را برایتان بگوییم.

روش های تمیز کردن شیر الات

برای تمیز کردن شیرآلات همیشه نیاز به خرید محلول های پاک کننده نیست. روش هایی وجود دارد که بتوانید با مواد ساده و موجود در خانه اینکار را انجام دهید.

۱- استفاده از سرکه برای تمیز کردن شیرآلات: برای اینکار نیاز به یک ظرف آب پاش، مقداری سرکه سفید و یک دستمال دارید. روش کار بسیار آسان است. ابتدا سرکه را درون آب پاش ریخته و روی سطح شیرآلات را کامل به آن آغشته کنید. در حدود ۱۰ دقیقه بگذارید سرکه روی سطح باقی بماند و سپس با دستمال سطح را تمیز کنید.

نکته: اگر شیرآلات طلایی دارید سرکه را ابتدا با آب مخلوط کنید (نسبت برابر).

۲- استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن شیرآلات: در این روش به مقداری جوش شیرین، دو تکه دستمال و کمی آب گرم نیاز دارید. جوش شیرین را به نسبت یک به هشت با آب گرم مخلوط کنید (جوش شیرین یک هشتم آب باشد). سپس با استفاده از دستمال آنرا روی سطح شیرآلات بمالید. پس از ده دقیقه شیرآلات را با آب شسته و خشک کنید.

۳- استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن شیرآلات: گرچه این روش بسیار ساده است، اما کماکان کاربردی بوده و همیشه می توانید از آن استفاده کنید.

۴- استفاده از مایع های شست و شو شیرآلات: شرکت های مختلف محصولات متنوعی را برای اینکار عرضه می کنند. با توجه به اینکه هر کدام از این مواد شست و شو روش مخصوص به خود را دارند. برای اینکه خش روی شیرآلات نیافتد یا اینکه رنگ آنها خراب نشود، حتما از راهنمای همان ماده شوینده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید