مقالات

آبکاری و رنگ شیر

آبکاری و رنگ شیر

آبکاری و رنگ شیر

بسیاری از افراد تصور می کنند که آبکاری و رنگ شیر تنها یک بخش ظاهری است. در این مقاله می خواهیم شما را بیشتر با آبکاری و رنگ ها آشنا کنیم و بدانیم چرا آبکاری علاوه بر ظاهر، در طول عمر شیرآلات هم موثر است.

چرا آبکاری مهم است؟

امروزه دکوراسیون بسیار با اهمیت تر از گذشته شده است. نباید تصور کرد که ظاهر اهمیت خاصی ندارد. بلکه با یک دکوراسیون زیبا، شما می توانید از تمامی بخش های محیط زندگی خود لذت ببرید. اکنون نیاز نیست شیرآلات و آشپزخانه را از چشم ها پنهان کرد، آنها خودشان بدل به بخش بسیار زیبایی از خانه شده اند. این موضوع در سرویس ها بهداشتی هم بسیار پر کاربرد است. طراحان داخلی توجه زیادی به دکوراسیون سرویس ها بهداشتی دارند.

اما در کنار ظاهر از جهت طول عمر هم آبکاری بسیار مهم است. آبکاری با اضافه کردن یک لایه پوششی روی سطح شیر آلات، آنها را از معرض خورده و خراب شدن دور نگاه می دارد. با توجه به هزینه خرید شیرآلات جدید، بسیاری از افراد تمایل دارند تا از شیرآلات با دوام بالا استفاده کنند. به همین جهت است که آبکاری تنها مربوط به ظاهر نبوده و در هزینه های شما هم تاثیر بسزایی دارد.

انواع آبکاری در شیرآلات

شیوه های مختلفی برای آبکاری شیرآلات وجود دارند. روش هایی مانند نیکل کروم، الکترواستاتیک، الکترولاک و PVD از مهم ترین موارد هستند. برخی از این روش ها مانند PVD مقاومت بالاتری در جلوگیری از خط افتادن دارند. با توجه به نوع این آبکاری، می توان شیرآلات را با رنگ های مختلفی تولید کرد. به همین جهت است که امروزه شیرآلات با انواع رنگ های زیبا و چشم نواز را مشاهده می کنیم.

کیفیت آبکاری چه در شکل ظاهری و چه در طول عمر و مقاومت آن بسیار مهم است. برندهای مطرح با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های جدیدتر این کار را انجام می دهند. می توان تفاوت چشمگیری در شکل ظاهری و عمر محصولات این برندها مشاهده کرد. روکش آبکاری نیز می تواند متفاوت باشد. معمولا از جنس های کروم، رنگ کوره ای، تیتانیوم و … استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید