شیلنگ توالت

شیلنگ توالت وسیله ای است که وظیفه انتقال آب از شیر توالت یا همان شیر آفتابه را به سری شیر دارد. شیر توالت مناسب هم باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشد و هم زیبا و متناسب با سایر شیرآلات سرویس بهداشتی شما باشد.

ویژگی های شیلنگ توالت مناسب

شلنگ توالت و قطعات شلنگ شیرآلات سرویس های بهداشتی مدت زیادی را در معرض رطوبت و آب قرار دارند، به همین دلیل باید در برابر آب، رطوبت، دما، فشار و نفوذ مواد مختلف کاملا مقاوم باشند. در غیر این صورت به زودی خراب می‌شوند و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. همچنین سبب افت فشار، آلوده شدن آب یا حتی آسیب رسیدن به خود شیرآلات می‌شوند.

شلنگ توالت مناسب باید از مواد مرغوب و با کیفیتی ساخته شده باشد تا در برابر حرکت و فشار ها و تنش های مکانیکی و حرکت دادن نیز مقاوم باشد. شیلنگ توالت با کیفیت با ماهیت کششی و انعطاف پذیری خود به افراد امکان حرکت دادن آن در جهات مختلف را می‌دهد. در صورتی که شلنگ توالتی که مرغوب نباشد، در برابر این فشار ها و حرکت دادن ها پاره و غیر قابل استفاده می‌شود.

آب لوله کشی دارای املاح و میکروب های مختلفی با غلظت های هر چند اندک است. این املاح و باکتری ها ممکن است در طی زمان رسوب کنند و به این ترتیب سبب افت فشار آب و حتی گرفتن شلنگ شوند. در نتیجه جریان آب به داخل شیر بازگشت داده می‌شود و باعث خرابی شیرآلات نیز می‌شوند. شلنگ های توالت با کیفیت از مواد آنتی باکتریال ساخته می‌شوند تا این مشکلات به وجود نیاید.

قیمت و خرید شیلنگ توالت

خرید شلنگ توالت در ابعاد و اندازه های مختلفی امکان پذیر است. هر چند اندازه استاندارد شلنگ توالت 1.5 متر است. برخی از شلنگ های توالت به همراه سری شیر فروخته می‌شوند، به این ترتیب جریان خروجی آب تنظیم می‌شود. هر چند برای برخی از مدل های دیگر شیلنگ توالت که بدون سری به فروش می‌رسند باید سری جداگانه تهیه کنید.

شلنگ توالت در رنگ های مختلفی نیز تولید می‌شود تا قابل ست کردن با سایر شیرآلات سرویس بهداشتی نیز باشد. به انضمام برخی از شلنگ ها قطعه نگه دارنده نیز وجود دارد تا به راحتی بتوانید با نصب آن بر روی دیوار، شلنگ را بر روی آن قرار دهید. شیلنگ توالت توسط برند های مختلف داخلی و خارجی در بازار عرضه می‌شود تا بتوانید با توجه به کاربرد و انتظارات خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با نظرات سازنده خود ما را در روند پیشرفت و به روز رسانی مقالات یاری کنید.

توضیحات :شلنگ توالت یک غلط مصطلح می‌باشد، و صحیح آن شیلنگ توالت می‌باشد.