شیر پیسوار

شیر پیسوار یکی از قطعات شیرآلات است که وظیفه آن تنظیم سیالات و جریان آب می‌باشد. این نوع شیر تقریبا در تمام قطعات و وسایلی که از آب استفاده می‌کنند، کاربرد دارد. شیر پیسوال در مدل های مختلف و ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند تا برای هر جریان و هر ورودی از آب مناسب باشند.

شیر پیسوال چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر پیسوار یک وسیله تنظیم کننده جریان آب یا هر سیال دیگری است که هم در منازل و مصارف خانگی و هم در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این نوع شیر ها از جمله شیر هایی با یک ورودی و یک خروجی هستند و وظیفه آن ها صرفا کنترل جریان آب است. ورودی و خروجی شیر پیسوال با یکدیگر هم راستا هستند همچنین زاویه آن ها نیز عمود بر هم است. به این ترتیب ورودی جریان آب ساختمان بر راستای آب مصرفی عمود است.

موتد مصرفی

جنس شیر پیسوال از برنج است و حفره داخل آن به وسیله یک تراز قابل کنترل است. در صورت باز بودن شیر تراز در مسیر حفره قرار ندارد و آب می‌تواند داخل شیر جریان پیدا کند. چنانچه در صورت نیاز شیر با چرخاندن دسته شیر به اندازه 90 درجه بسته شود، تراز جلوی ورود آب را می‌گیرد.

وسایل مختلف با توجه به ورودی های آب مورد نیاز خود به شیر پیسوال نیاز دارند، به همین دلیل برای توالت فرنگی و سایر وسایل با یک ورودی آب از یک شیر پیسوار و برای وسایلی مثل روشویی، حمام، ظرفشویی و شیرآلات آشپزخانه یا حتی در بعضی از لباسشویی ها از دو عدد شیر پیسوال استفاده می‌شود.

در صورت نیاز به تغییر در جریان یا فشار آب می‌توان جریان آب را به صورت موضعی و محلی بست. به این ترتیب تنها با باز و بسته کردن شیر پیسوال مربوط به آن وسیله مشخص، می‌توان آب را کنترل کرد و دیگر نیاز به دسترسی به فلکه یا جریان اصلی آب ساختمان نیست.

یکی از اصلی ترین مزیت های شیر پیسوال امکان قطع و کنترل موضعی آب است. به این ترتیب در صورت بروز خرابی یا مشکل در شبکه شیرآلات منزل یا ساختمان، می‌توان به جای قطع آب واحد یا قطع آب از فلکه و انشعاب، شیر پیسوار مرتبط را بست و تعمیرات و کنترل را انجام داد. در بسیاری از قطعات صنعتی برای همین منظور الزام به استفاده از شیر پیسوال است.

مدل های مختلف شیر پیسوال

شیر پیسوار در مدل های بدون فیلتر و با فیلتر تولید می‌شود. همچنین برای ورودی های مختلف آب و جریان های مختلف، شیر های پیسوال متفاوتی استفاده می‌شود. در نتیجه هر وسیله ای که داشته باشید می‌توانید شیر پیسوال متناسب با آن را تهیه، نصب و استفاده کنید.

در صورت تمایل به راهنمایی خرید مناسب از مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگزارم، با نظرات و پیشنهادت خود ما را درروند بهبود مقالات یاری کنید.