شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی یا کارتریجی به دلیل داشتن مزایا و قابلیت های بسیار با استقبال بی نظیری از سوی خریداران مواجه شده‌اند. این نوع شیرآلات نسل جدیدتری از شیرآلات می‌باشند که از عملکردی آسان تر، دوام و کاربرد بیشتری نسبت به شیرآلات کلاسیک برخوردار هستند.

آشنایی با مزیت ها و قابلیت های شیرآلات اهرمی

بهتر است بدانید استفاده از شیرآلات اهرمی مزیت ها و قابلیت های بسیاری را به دنبال دارد که به صورت مختصر با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد. استفاده از این نوع شیرآلات به نوعی باعث شست و شوی راحت ‌تر سینک ظرفشویی و نظم بخشیدن به آن می‌شود. در واقع این شیرآلات فضای کمتری از فضا را اشغال می‌کنند. این مدل شیرآلات را می‌توان در هر دکوراسیون و فضایی استفاده کرد زیرا در رنگ های مختلف قابل سفارش هستند و به راحتی می‌توانند زیبایی آشپزخانه را دو چندان کنند. با استفاده از این شیرآلات زیبا به راحتی می‌توان حس لوکس بودن را به خانه خود هدیه داد.

با انتخاب این شیرآلات به طور قابل توجهی می‌توان از هدر رفتن آب جلوگیری و در مصرف آن صرفه جویی کرد، زیرا شیرآلات کارتریجی یا اهرمی توسط یک اهرم باز و بسته می‌شوند. شیرآلات کارتریجی یا اهرمی به دلیل اینکه در ساختار آن ها از یک نوع دیسک به جای واشر استفاده شده است، دیرتر خراب می‌شوند. همچنین این نوع شیرآلات به دلیل چنین ساختاری بسیار انعطاف پذیر و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که در شیرآلات معمولی از واشر استفاده شده است که این امر باعث خرابی شیر و چکه کردن آن می‌شود.

با استفاده از شیرآلات کارتریجی در شیر ظرفشویی به راحتی می‌توان فشار آب گرم یا آب سرد را تنظیم کرد. همچنین با استفاده از این نوع شیرآلات تنظیم ورودی و خروجی آب در شیر ظرفشویی کاری آسان و ساده است. همچنین ارتفاع دوش‌ ها در شیرآلات کارتریجی قابل تنظیم است و می‌توان میزان خروج آب در شیر دوش حمام را در چند درجه مختلف تنظیم کرد.

آشنایی با نحوه عملکرد شیرآلات اهرمی

بهتر است بدانید در شیرآلات کارتریجی جریان آب ابتدا به مرکز شیر می‌رسد و از کارتریج عبور می‌کند. لازم به ذکر است که دسته کارتریج توسط مصرف کننده و از طریق دسته شیرآلات اهرمی تنظیم می‌شود. با حرکت دادن دسته شیرآلات کارتریجی، سرامیک های کارتریج به شکل افقی بر روی هم حرکت می‌کنند؛ با این لغزش مجراهای ورودی آب سرد و گرم باز و بسته می‌شوند و جریان آب به خوبی کنترل می‌شود. بعد از این مرحله جریان آب واحد در دمای تنظیم شده با استفاده از لوله درون شیر به سمت آبریز شیر اهرمی منتقل می‌گردد.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنم جهت خرید به لینک شیرآلات مراجعه نمایید و از تنوع شیرآلات از لحاظ برند، قیمت‌ها، مدل‌ها، رنگ‌های و انواع متنوع بهره‌مند شوید.

در صورت تمایل به راهنمایی خرید مناسب از مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگزارم، با نظرات و پیشنهادت خود ما را درروند بهبود مقالات یاری کنید.